Tel: 070 801 727 / 01 585 14 92
< Nazaj na seznam
18. Maj 2016

Hitri vodnik po teku za popolne začetnike

Nekaj smernic za popolne začetnike, ki se šele podajajo v svet teka.

Kako začeti?

Najlažje je, če začnemo s hojo. Hodimo od 10 do 30 minut, dokler ne prehodimo intervala z lahkoto. Nato začnemo v hojo dodajati eno do dvominutne intervale teka. Počasi podaljšujemo intervale teka, dokler ne pretečemo vseh 30 minut.

Je normalno, da med treningom čutim bolečine?

Nekaj neudobja je povsem normalnega, ko povečujemo razdaljo ali stopnjujemo treninge. Prava bolečina pa je lahko znak poškodbe, zato takoj prenehajte s tekom in si vzemite nekaj dni odmora. Če niste prepričani, si vzemite minute ali dve odmora s hojo in preverite, če bolečine prenehajo. Če so še vedno prisotne, pa se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom.

Moram imeti pravo tekaško obutev?

Tek sicer ne zahteva velikih investicij v opremo, vsekakor pa priporočamo dober par tekaške obutve. V nasprotju z običajnimi supergami, so tekaški copati oblikovani tako, da z nogo pravilno udarite ob tla, kar zmanjšuje količino šoka, ki potuje navzgor po nogi. Se tudi bolje prilegajo nogi, kar zmanjšuje možnost zdrsov in obdrgnin, ki lahko privedejo do žuljev.

Razlika med tekom v naravi in tekom na tekočem traku?

Tekoči trak "vleče" tla pod vašimi nogami, hkrati pa ni nobenega zračnega upora, zaradi česar tečete nekoliko lažje. Večina tekalnih stez je oblazinjenih, zaradi česar so dobra izbira, če imate nekaj dodatnih kilogramov ali okrevate po poškodbi. Za boljšo simulacijo teka na prostem pa lahko vedno nastavite tek na naklonu.

Kje naj tečem?

Tečete lahko povsod, kjer je varno in uživate. Najboljše tekaške proge so dobro osvetljene, z lepimi razgledi in z malo ali nič prometa. Po možnosti si izberite progo, ki bo mehka. Izogibajte se cestam in raje tecite po stezah ali travi. Če ne marate rutine, si nastavite uro za merilo treninga in vsakič izberite drugo pot. Pogovorite se z drugimi tekači in preverite njihove poti. Bolj kot vaši treningi variirajo, lažje boste tekli.

Med tekom sem vedno brez sape. Je kaj narobe?

Tek povzroča težje dihanje, zato je neka stopnja zadihanosti povsem normalna. Zadihanost se s pogostimi treningi zmanjšuje. Osredotočite se, da dihate globoko iz trebuha in po potrebi tek izmenjujte s hojo. Če zadihanost kljub vsemu vztraja, pa pri zdravniku preverite glede astme.

Med tekom pogosto začutim krče. Bo to kdaj izginilo?

Stranski krči so pogosti med začetniki, saj področje trebuha ni navajeno na krčenje, ki ga tek povzroča. Večina tekačev poroča, da ti krči s stopnjevanjem treninga postopoma izginejo. Vsekakor se priporoča, da vsaj eno uro pred tekom ne uživate trde hrane. Ko začutite krč, globoko dihajte in se osredotočite na to, da ves zrak iztisnete iz trebuha. To namreč pomaga pri raztezanju prepone, kjer običajno ti krči nastanejo.

Naj diham čez nos ali čez usta?

Dihanje skozi usta zagotavlja več kisika. Vendar nekateri tekači med treningom raje dihajo čez nos, saj naj bi jih to bolj sproščalo. Zato je najbolje, da preizkusite oboje in se odločite sami.

zapri Na spletnih straneh ProRun.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli
nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.