Tel: 070 801 727 / 01 585 14 92
< Nazaj na seznam
30. Marec 2017

Nasveti za pravilen tek

Ste danes že odtekli svoj tek? ... Še sploh niste začeli teč? ... Začnite že jutri, če ne že danes!
Ljudje na tek prepogosto gledamo preveč enostransko: »Saj teči zna prav vsak.«, vendar pa so razlike v učinkovitosti in estetski dovršenosti teka pri različnih ljudeh zelo velike. Pravilnega teka se je potrebno naučiti, da boste lahko svoje življenje s tekom vsak dan bogatili daleč v pozna leta. Ni potrebno veliko ... motivacija, pravi tekaški čevlji, čas in realno zastavljen cilj!

Pred tekom in po njem se nikar ne pozabite ogreti oziroma ohladiti! Nihče se namreč ne želi poškodovati, še preden resno začne teči.

Začnite počasi. Prvih deset do petnajst minut naj bo tek resnično počasen. Za začetnika je optimalen pogovorni tempo. Tempo, kjer se še lahko pogovarjamo. Tempo stopnjujte šele takrat, ko je vaše telo primerno ogreto.

Zelo pomembno je dihanje. Pogosta začetniška napaka je, da je vdih preplitek, zaradi česar dobijo pljuča premajhne količine svežega zraka, ki je bogat s kisikom. Dihajte tako, da intenzivno globoko izdihnete in potem sproščeno daljši čas vdihujete. Druga napaka ki se velikokrat pojavi pa je neuporaba tako imenovanega trebušnega dihanja (dihanja s prepono). Z ritmičnim sproščanjem trebušnih mišic pri vdihu je lahko dihanje veliko bolj sproščeno in učinkovito. Seveda pa pri teku vedno dihajte skozi usta in nos.

  • drža naj bo pokončna in trup vzravnan;
  • boke potiskajte gor in naprej;
  • noge naj bodo vzravnane;
  • kolena pa naj bodo mehka;
  • naučiti se moramo sproščati in pustiti, da roke ohlapno potujejo z nami naprej in nazaj;
  • pogled pa imamo usmerjen naprej;
  • aktivne naj bodo samo mišice, ki omogočajo tehnično pravilen tek.


  • ko pristane vaše stopalo na tla, naj bo stik tal s stopalom na sredini stopala;
  • noga naj pristane mehko z upognjenim kolenom;
  • priporočamo, da se izogibate zabijanju ampak se osredotočite na hiter zasuk stopal;
  • pristanek na sredino stopala vam omogoča najboljši izkoristek in zmožnost naravnega blaženja.
  • to spodbudi telo – več kot 50 % mehanske energije pri udarcu noge ob tla je spravljeno in sproščeno samo z lokom in ahilovo tetivo.




Gravitacija naj vam ves čas omogoča nagib telesa naprej. S pravilnim naklonom se namreč lahko osredotočate samo na dvigovanje vaših nog in hiter zasuk stopal. Nikoli ne bi smeli pristati na tleh pred vašim telesom, s tem se namreč aktivira sila zaviranja, ki pošlje signale preko kolena, območja bokov, spodnjega dela hrbta vse do možganov. Če želite pospešiti in povečati svoj korak bodite pozorni! Dolžina koraka se širi nazaj in ne naprej!


  • Vsak trening naj bo ravno pravšnji.
  • Držimo se zlatega pravila: »Bolje manj, kot preveč!«
  • Pretiravanje se nikoli ne obrestuje prav dobro in lahko vodi do neželjenih poškodb.
  • Samokontrola in motivacija sta ključna za uspeh!
zapri Na spletnih straneh ProRun.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli
nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.