Tel: 070 801 727 / 01 585 14 92
< Nazaj na seznam

Razlogi za tek lahko vplivajo na vašo izgubo teže

V raziskavi danskih znanstvenikov so eno leto spremljali 933 tekačev začetnikov. Ob začetku so opravili anketo, zaradi katerih razlogov so pričeli s tekom (izguba teže, izboljšanje zdravja, izboljšanje počutja, druženje ali tekmovanje).

Po enem letu so udeleženci raziskave, ki so delili tri skupne značilnosti (zadani cilj je bil izguba teže, tekli so vsaj 5 km tedensko in prilagodili prehranske navade), v povprečju izgubili kar 5 kg telesne maščobe. Ostali tekači v raziskavi so izgubili zgolj pol kilograma.

Na tej točki je sicer pomembno izpostaviti, da so imeli udeleženci s ciljem izgube teže ob začetku raziskave višjo težo, z indeksom telesne mase 25 ali več. Raziskava naj bi pokazala, da so bili tekači s ciljem izgube telesne teže vztrajnejši pri zastavljenem programu. To je pokazalo, da lahko motiv za tek pomembno vpliva na dolgoročen uspeh tekaških treningov.

Kljub temu pa ljudje, ki tečejo zgolj zaradi izgube teže, pri teku najverjetneje ne bodo vztrajali nekaj let. Za dolgoletne tekače je namreč pomembno, da pri teku uživajo. Zato je pomembno, da se v tek zaljubimo, saj bomo le tako v njem uživali na dolgi rok.

Vsekakor pa je dodaten motivator dobrodošel, saj z zastavljenim ciljem lažje in hitreje dosegamo rezultate. Posvečanje pozornosti izgubi teže spremeni naše dnevne navade, saj v novo dnevno rutino poleg teka spadajo tudi redno spremljanje telesne teže, zanimanje za pametno prehranjevanje in izboljšavo diet.

Kljub temu pa pri dietah ne smemo pretiravati. Pretirano omejevanje kalorij namreč upočasni našo presnovo. To je pogosta past, v katero se ujamejo tekači začetniki, saj ob sočasni omejitvi hrane in ob obremenitvi telesa telo odreagira tako, da upočasni metabolizem in kopiči zaloge, kar lahko pomeni tudi dvig teže in slabo učinkovitost treninga, poveča pa se tudi možnost poškodb.

Zato moramo težo izgubljati postopoma, dnevnega vnosa kalorij pa naj ne bi zmanjšali za več kot 500 kcal.Ob tem bi morali tudi bolj prisluhniti svojemu telesu in se prehranjevati zgolj takrat, ko smo dejansko lačni, in ne le zato, ker imamo dostop do hrane.

zapri Na spletnih straneh ProRun.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli
nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.